Eerste week in Guayaquil - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu Eerste week in Guayaquil - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu

Eerste week in Guayaquil

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

12 September 2016 | Ecuador, Guayaquil

¡Hola!

Ik zit nu alweer een volle week in mijn gastgezin. Het gaat prima hier maar omdat ik nog niet veel te doen heb is het vaak nogal saai. Het gezin probeert wel leuke dingen te doen maar ze zijn zelf ook druk met werk en school wat ik wel begrijp. Ik heb wel een paar leuke dingen gedaan zoals een bingoavond op straat, naar de mall geweest, vanochtend hebben we gerend in het park en 's avonds was de verjaardag van de oma wat ook wel apart was om mee te maken omdat het toch weer iets anders gevierd word.
Ook ben ik een paar keer 's ochtends meegeweest naar de school van de moeder maar daar zat ik de meeste tijd in de bieb een beetje mijn spaanse taalgidsen te lezen en te wachten. Met mijn Spaans gaat het nog niet heel goed, soms begrijp ik wel een deel van een gesprek maar spreken lukt helaas nog niet.
Verder heb ik dinsdag wel een leuke middag gehad omdat het Belgische meisje dat vorig jaar in mijn gezin zat weer in Ecuador is en zij had me naar een ander winkelcentrum meegenomen zodat ik even weg van huis en het gezin was. Dat was heel fijn en gezellig!

Over het algemeen is mijn gezin wel aardig en omdat ze Engels spreken kan ik gewoon met ze communiceren dus dat is heel fijn. Ik woon eigenlijk alleen met mijn gastmoeder en mijn gastzus in huis want de vader is er alleen in de weekenden ivm werk en een zoon heeft een eigen gezin dus die woont niet meer thuis (hij komt wel iedere dag langs) en de andere zoon studeert momenteel in Amerika.
Helaas is het huis wel vies en ook niet alles werkt zoals het hoort. Ik ben er opzich al wel aan gewend maar heel fijn is het niet.

Morgenmiddag ga ik mijn schooluniform halen en mag ik voor de 3e keer naar het immigratiecentrum voor mijn visa. Het was nog de vraag of dat wel goed zou komen maar vandaag is het gelukkig allemaal gelukt en hoeven we het dus alleen nog maar op te halen.
En woensdag kan ik dan als het goed is echt eindelijk naar mijn eigen school en dan zal mijn 'normale' leven gaan beginnen.

Ik hou jullie op de hoogte!
Liefs Jolien

  • 13 September 2016 - 13:37

    Maria:

    Fijn om te horen dat het op zich wel goed gaat
    De rest is gewoon eventjes wennen lukt jouw ook wel
    Veel plezier gr. Leo Maria

  • 14 September 2016 - 11:11

    Agnes :

    He Jolien!
    Leuk om jouw verslag te lezen. Het is logisch dat je moet wennen en het Spaans spreken nog moeilijk is. Goed dat je wel al kun volgen wat er gezegd word, dan komt spreken vanzelf. Niet bang zijn om fouten te maken!
    Succes met je eerste dagen op school! Spannend, maar het komt zeker goed!
    Groetjes Agnes (AFS)

  • 17 September 2016 - 17:45

    Irma:

    Hoi Jolien.
    Fijn dat we met je mee mogen genieten door de foto"s en je verslagen. Met je donkere haren lijk je al één van hen. Maar voor het echt zo ver is, duurt het nog een tijdje. Gun jezelf die tijd ook en geniet van al het nieuwe dat je meemaakt, ook al weet ik dat niet alles heel goed gaat. Heb nog even geduld...
    Groetjes, Irma (AFS Limburg)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 15 Jan. 2016
Verslag gelezen: 601
Totaal aantal bezoekers 21340

Voorgaande reizen:

02 September 2016 - 21 Juni 2017

Uitwisseling Ecuador

Landen bezocht: