Reis - Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu Reis - Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu

Reis - Quito

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

21 April 2017 | Ecuador, Quito

Hoi allemaal,

De rit van Tena naar Quito was weer een lange rit maar het was te doen. We kwamen best laat in Quito aan dus we konden niet echt meer wat doen. We hadden ons hostel gevonden en daarna hebben we 's avonds gegeten en een beetje rondgelopen in de oude stad dichtbij ons hostel.

De volgende dag stond Mitad del mundo op de planning. Mitad del mundo betekent het middelpunt van de aarde. De Fransen dachten dat dat punt op een plek in Quito lag en daar staat nu dus een monument met allerlei attracties eromheen. We zijn er 's ochtends met ongeveer 3 bussen gekomen. De hele ochtend hadden we rondgelopen en bezochtten we soort van museums in het park. Ook kwamen we de twee Argentijnse meisjes van de jungletrip daar tegen. In de middag wilden we de oude stad van Quito gaan ontdekken omdat daar heel veel kerken zijn. Onderweg werden we verrast want opeens werd mam van haar ketting beroofd. Gelukkig was er politie in de straat dus uiteindelijk heeft ze hem wel teruggekregen.
We gingen verder met onze planning en liepen volgens een wandelroute waardoor we een aantal kerken zagen. Die avond hadden we weer gezellig gegeten en waren we op tijd naar bed gegaan.

Donderdag gingen we 's ochtends naar de TeleferiQo. De TeleferiQo is een kabelbaan die je in de bergen afzet. Vanaf dat punt kun je ervoor kiezen om een 5uur lange wandeling te maken om de vulkaan de Pichincha te beklimmen. We begonnen aan de wandeltocht maar we haakten al snel af. Aangezien je zo hoog zit daar kregen we het moeilijk met de lucht dus we besloten om maar gewoon ergens te gaan zitten op de berg. Zo zaten we een uur voorbijgangers te bekijken en zo zagen we de twee Argentijnse meisjes ook weer voorbij lopen, heel toevallig. Nadat we lang genoeg op die berg hadden gezeten liepen we maar weer terug en zijn Pleunie en ik met lama's op de foto geweest wat de hele tocht waard was.
In de middag zijn we de oude stad weer ingegaan en hebben we wat rondgelopen. We wilden wel wat kerken van binnen gaan bekijken maar in verband met witte donderdag waren er speciale missen in de kerk. Dus we veranderden onze plannen en toen hadden we de middag op een plein gezeten en een beetje mensen gekeken.
We eindigden de dag met het kijken van een film in een hostel met als avondeten wat empanada's (deeg met vulling van kip, kaas of gehakt).

Vrijdag was het onze laatste dag om nog iets te ondernemen in Quito dus we wilden graag de nieuwe stad zien. We kwamen in een ontzettend groot park terecht waar je van alles kan doen. Mensen komen er om gezellig te praten, te sporten, te eten of om gewoon te wandelen. In het park was ook een botanische tuin. Die hadden we ook gezocht en daar zagen we veel bloemetjes en planten. We hadden heerlijk ergens in het park geluncht en daarna zijn we naar de markt gegaan.
Op de markt hebben we ons goed laten gaan en hebben we allemaal typische dingen gekocht. Sjaals, hoeden, kleding en van alles en nog wat. Na een tijdje hadden we wel genoeg gekocht en waren we terug naar ons hostel gegaan. Mam wilde alleen weer op tijd naar buiten omdat ze dacht dat er een hele indrukwekkende processie te zien zou zijn zoals in Malta. Alleen hier in Ecuador wordt niet zoveel gedaan met Pasen. Er waren wel een paar processies maar daar kon je ook maar 5 minuten naar kijken.
Na dat misverstand zijn we maar weer de stad in gegaan en hadden we weer lekker gegeten. We mochten weer op tijd naar bed want de volgende dag zou een lange dag worden.

Zaterdag was het namelijk tijd om terug te gaan naar Guayaquil. We zaten de hele week een beetje te twijfelen of we met het vliegtuig of met de bus moesten gaan aangezien niet alle busreizen even comfortabel waren. We kozen uiteindelijk toch maar voor de bus en het viel reuze mee. De rit duurde zo'n 8 uur maar de bus zelf was heel luxe en we kregen ook 20 minuten pauze ergens wat heel fijn was.
Rond 6 uur kwamen we in Guayaquil aan waar mijn gastfamilie ons ophaalde. We reden meteen door naar het huis van de opa en oma dus die hadden mam en Pleunie ook meteen ontmoet. Daar hadden we wat gegeten en daarna gingen we naar mijn gasthuis. Thuis hadden we niet meer echt iets gedaan behalve foto's gekeken. We sliepen met ons 3en in mijn kamer.

Zondag was het natuurlijk eerste paasdag dus we zijn met het gezin naar de kerk geweest. Daarna zijn we nog eventjes naar een uitkijkpunt geweest waar je over de hele stad kan uitkijken. Verder had Pleunie nog wat paashazen voor Maru verstopt om de cultuur een beetje over te brengen want dat doen ze hier niet. Na de lunch was het tijd voor Pleunie en mama om de laatste dingetjes in te pakken en daarna zijn we naar het vliegveld gereden. We namen afscheid en daarna ben ik naar de andere opa en oma gegaan voor een verjaardag. Pleunie en mama waren snel klaar op het vliegveld en hebben dus nog best lang moeten wachten. Hun vlucht verliep goed en nu zijn we dus allemaal weer op onze oude plek.

Dit waren de verslagen van onze reis. Het is een mooie reis geworden. We hebben veel gezien en gedaan wat ik anders nooit gedaan zou kunnen hebben dit jaar dus dit was een hele mooie mogelijkheid. Ik zit nu nog 2 maanden hier dus dat zal heel snel gaan.

Ik hoop dat de verslagen over de reis een beetje interessant waren!
Liefs Jolien

• 21 April 2017 - 21:26

Henny:

Hi Jolien, je reisverslagen waren zeer zeker ook interessant om te lezen! Jammer dat je niet helemaal top-fit was tijdens je reis maar volgens mij heb je er evengoed van kunnen genieten. Binnenkort gaat school denk ik weer beginnen of nog niet?
    die foto van jou en Pleunie die is echt geweldig!
    groetjes Henny

• 23 April 2017 - 10:18

Judith:

Hoi Jolien
    Leuk om je verslagen te lezen! Super dat je nu mooie reizen hebt kunnen maken en meer van het land hebt kunnen zien. Balen van je voet en de malariapillen. Genieting van deze bijzondere tijd en probeer zoveel mogelijk ervaringen mee te pikken.
    Groetjes Judith

• 26 April 2017 - 07:59

Miriam:

Hoi Jolien,

Ik heb genoten van je prachtige verhalen....ben best wel een beetje jaloers op je!
    Fijn om dit samen met je moeder en zus te mogen meemaken...daar zullen jullie het nog vaak over hebben...
    En nu dan de laatste weken van je avontuur......geniet ze!
    Groetjes Miriam