Nog maar anderhalve week - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu Nog maar anderhalve week - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu

Nog maar anderhalve week

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

12 Juni 2017 | Ecuador, Guayaquil

Lieve allemaal,

Allereerst sorry dat ik de laatste tijd zo afwezig ben geweest. Persoonlijk vond ik dat ik niet zo'n speciale dingen had gedaan om te laten weten dus ik was ook niet heel gemotiveerd om mijn blog te schrijven.
Sinds de jungletrip is alles ontzettend snel gegaan. De laatste weken school zijn echt voorbij gevlogen. Gelukkig waren de weekenden altijd gevuld en gezellig. Weekendje strand, feestjes en familiebezoekjes.

Afgelopen vrijdag had ik mijn laatste echte schooldag. Het voelde gek aangezien ik zo gewend was aan het naar school gaan hier maar dat was dus echt de laatste dag. Aangezien ik ook bij Margret (Duitsland) in de klas zit wilden we graag een leuk afscheid met de klas organiseren dus we hadden taart en drinken mee naar school genomen voor het laatste uur. Er werden liedjes gezongen, speeches gegeven en ze hadden onze vlaggen ook beschreven wat natuurlijk leuk is om in Nederland te kunnen lezen. Ik moet dinsdag nog een presentatie geven op school dus ik zie iedereen nog een keer. Vandaar dat de vrijdag eigenlijk gewoon een leuke en fijne dag was.
Na school was ik meegegaan naar Arianna's huis. Ook dat voelde raar aangezien ik best vaak bij die familie ben geweest en ik daar dus ook afscheid van moest nemen. Die avond zijn we met twee andere vriendinnen naar de bioscoop naar de film Wonderwoman geweest wat heel leuk was.

Nu heb ik nog een week in Guayaquil en dan volgt het eindkamp in Quito nog. Deze week gaan we nog een laatste keer naar de markt en nog allemaal andere leuke dingen doen als afscheid. Het voelt ontzettend raar nu het zo dichtbij komt. Ik ben zeker blij om terug naar Nederland te gaan maar ik ga het hier ook zeker missen. Het is zo'n bijzonder land met zo'n bijzondere cultuur.

Op mijn blog zullen jullie niet meer heel veel van mij horen waarschijnlijk maar binnenkort kan ik mijn verhalen persoonlijk komen vertellen.

Tot snel!

Liefs Jolien


  • 13 Juni 2017 - 22:18

    Liesbeth Jager:

    Dag Jolien,
    Ik ben de moeder van Suzan uit Machala. Ik heb dit afgelopen jaar ook jouw verhalen over je belevenissen in Ecuador met veel plezier gelezen, bedankt daarvoor.! Jullie hebben echt een super tijd gehad, iets wat je je hele leven met je meedraagt. Geniet nog van je laatste week en sterkte met het afscheid nemen! Een goede terugreis en tot op Schiphol.

  • 16 Juni 2017 - 01:17

    Miriam:

    Hoi Jolien,

    Het zit er bijna op. Ik heb echt vaak gedacht : jeetje die Jolien die zit nog steeds in Ecuador....ik heb echt genoten van al je blogs ....superrrrrrr knap! Dit is een stuk persoonlijke ontwikkeling waar je de rest van je leven plezier van gaat hebben .
    Groetjes Miriam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 15 Jan. 2016
Verslag gelezen: 1643
Totaal aantal bezoekers 21312

Voorgaande reizen:

02 September 2016 - 21 Juni 2017

Uitwisseling Ecuador

Landen bezocht: