Vlucht, oriëntatie en de ontmoeting - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu Vlucht, oriëntatie en de ontmoeting - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu

Vlucht, oriëntatie en de ontmoeting

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

05 September 2016 | Ecuador, Quito

Hoi allemaal,

2 september was het zo ver, het vertrek naar Ecuador.
We moesten om 5 uur naar Schiphol en vanuit daar zou ik met de andere 2 meisjes die ook naar Ecuador gaan naar Quito vliegen. Het was een vlucht van bijna 12 uur maar het was opzich wel prima vol te houden met de tv's. In Quito stonden de vrijwilligers ons op te wachten en vanuit daar gingen we naar het verblijf waar we 2 nachten verbleven. Het was een soort van klooster waarbij de nonnen voor ons zorgden.

Op het oriëntatiekamp ontmoetten we heel veel mensen met allemaal een andere nationaliteit wat erg leuk was. Hier kregen we veel informatie over Ecuador en konden we alvast wat van het Ecuadoriaanse eten proeven.

Vandaag ging bijna iedereen naar zijn eigen stad. Ik vloog met 5 anderen 's ochtends naar Guayaquil. Deze vlucht was ontzettend kort en voor we het wisten hadden we onze bagage al. Op het vliegveld ontmoette ik mijn gastzus en toen zijn we al heel snel naar het huis gereden. 'Thuis' ontmoette ik de rest van de familie. Ze zijn heel aardig maar het is wel raar om te beseffen dat ik hier 10 maanden zal wonen. Het huis is prima maar wel wat minder luxe dan thuis dus dat wordt even wennen.
Ook ben ik vandaag samen met mijn gastmoeder en mijn gastbroer naar de oma geweest. Het was een aardige vrouw maar omdat ze geen Engels kon heb ik er weinig contact mee gehad. Op de terugweg kreeg ik nog een kleine sightseeing door een deel van de stad van mijn gastbroer wat wel leuk was. Verder heb ik niet meer zoveel gedaan omdat bijna iedereen uit huis was en mijn gastzus moest leren.

Deze week ga ik waarschijnlijk nog niet naar mijn eigen school maar ik ga mee naar de school waar mijn gastmoeder les geeft.

Dit was 'm weer voor nu!

Liefs Jolien




  • 05 September 2016 - 11:08

    Ingrid:

    Leuk om te lezen Jolien..
    Ik hoop dat je een hele leuke tijd zult hebben daar aan de andere kant van de oceaan..
    liefs,
    ingrid

  • 05 September 2016 - 11:28

    Marli:

    Te gek meid. De eerste dagen zijn zoals bij iedereen geweldig raar ongemakkelijk en toch ook weer heel leuk. Dus tot zover klinkt het als een echte AFS uitwisseling

  • 06 September 2016 - 07:37

    Wilma:

    Fijn om te lezen dat je goed gearriveerd bent. Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 15 Jan. 2016
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 21327

Voorgaande reizen:

02 September 2016 - 21 Juni 2017

Uitwisseling Ecuador

Landen bezocht: