Laatste week wachten en mijn eerste schooldagen! - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu Laatste week wachten en mijn eerste schooldagen! - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu

Laatste week wachten en mijn eerste schooldagen!

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

11 Oktober 2016 | Ecuador, Guayaquil

Hoi hoi!

Afgelopen week was geen verrassing zoals verwacht. Maandag dinsdag en woensdag mijn tijd maar weer aan netflix gespendeerd dus die dagen waren niet bepaald leuk en ook niet makkelijk om door te komen. Maar gelukkig ben ik donderdagavond met Hannah (Duits meisje) naar de mall geweest en daar zijn we op zoek gegaan naar schoolspullen. Daarna zijn we naar mijn huis gegaan en hier hebben we samen gegeten dus dat was wel gezellig. Vrijdagmiddag ben ik met Geovanny (jongen die me de week daarvoor mee naar de malecon had genomen) en een vriend gaan lunchen en zwemmen. Echt zwemweer was het niet (27°) maar toch was dat ook wel leuk.

Zaterdag zijn we naar het centrum van de stad geweest. Daar heb je goedkopere winkels aangezien alles vrij duur is hier over het algemeen. Die avond had mijn gastmoeder me nog meegenomen naar een verjaardag van een vriendin van haar. Het was eigenlijk meer voor de vriendinnen en familie dus ik paste niet helemaal in de leeftijdscaterogie maar toch was het leuk om mee te maken, het lijkt namelijk totaal niet op een Nederlandse verjaardag. We kwamen binnen om 22:30 ofzo en iedereen was aan het dansen. Om de dansvloer stond een kringetje met stoelen zodat je ze mooi kon bekijken of om uit te rusten. Zo ging het de hele avond en nacht door totdat we om half 1 nog een complete maaltijd kregen (deze bijzonder genoeg zonder rijst). Daarna werd de taart aangesneden en toen ging iedereen naar huis, aparte volgorde dus.
Zondag heb ik niet meer echt iets gedaan maar ik dook ook al vroeg m'n bed in aangezien ik de volgende ochtend om 5 uur op mocht staan.
Want na 5 weken wachten was het eindelijk zo ver, ik kon naar school!
Nadat we met de uitwisselingsstudenten compleet waren hadden we eerst een soort ceremonie. Iedereen kwam naar een soort plein en daar stelden ze zich in rijen op. Ze zongen het ecuadoriaanse en amerikaanse volkslied en daarna werd er van alles voorgelezen en mensen werden naar voren geroepen (wij ook).
Nadat dit eindelijk was afgelopen kregen we een rondleiding en daarna kregen we onze roosters te zien. Ik zit in de first grade, dat is gelijk aan de 4e bij ons. In Nederland zou ik dus eigenlijk een klas hoger zitten maar dat maakt me niet zoveel uit.
We werden naar onze klassen gebracht en een meisje was al meteen heel geïnteresseerd en lief wat heel fijn was. Ook een andere vriendin van haar was betrokken dus ik heb met hen opgetrokken in de lessen en pauzes.
De lessen hier zijn zoals verwacht anders. Ze doen echt veel minder dan in Nederland. Meestal leggen ze wat uit of ze praten wat over een onderwerp maar echt die planning zoals in Nederland hebben ze zeker niet. Zo had ik ook een blokuur biologie maar we hebben de hele les gewoon met de leraren gepraat en niks aan biologie gedaan.
Dat is voor mij trouwens wel apart, opeens heb ik weer natuurkunde, biologie en scheikunde terwijl ik die in Nederland al een jaar niet meer volgde. Die vakken zijn ook in het Spaans dus veel zal ik er niet van leren. Gelukkig zijn de vakken die me nog wel interesseren zoals business en geschiedenis in het Engels.

Na school ben ik met de schoolbus naar huis gebracht wat ideaal is. Ze halen je 's ochtends voor je huis op en zetten je daar na school ook weer af. Wel mag ik voortaan iedere dag lekker vroeg op want ze staat om 6:10 voor de deur.

(Ik was eigenlijk van plan deze blog gisteren te uploaden maar dat was ik vergeten en er waren problemen met het internet dus hier ook nog een verslag van de dinsdag).

Ook mijn 2e dag was goed bevallen! Ik kwam meteen 2 andere meisjes uit mijn klas tegen dus ik ben samen met hen en een paar anderen die ik nog niet kenden naar het lokaal gelopen en ondertussen gepraat. Ze vroegen meteen of ik tijdens de lunchpauze bij hen wilde zitten dus dat was superlief. Ik heb echt geluk met mijn klas want iedereen is heel aardig en ook geïnteresseerd. Het is een vrij hechte klas wat ik niet gewend ben maar dat is wel heel fijn voor mij!

Tot nu toe ben ik dus heel tevreden over mijn school ook al heb ik 5 weken moeten wachten. Hopelijk denk ik er over een tijdje nog zo over.

Dit was ie weer!

Liefs Jolien


  • 16 Oktober 2016 - 11:55

    Wilma:

    Eindelijk! Heel veel mooie dagen op school en met je nieuwe klasgenoten.

  • 18 Oktober 2016 - 00:04

    Elly:

    Eindelijk wat meer ritme wij wensen jou veel succes en veel plezier met jou klasgenootjes!

    op de valreep Jolien het is 17-10

    van Harte gefeliciteerd met jou verjaardag hoe vier je die daar ???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 15 Jan. 2016
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 21324

Voorgaande reizen:

02 September 2016 - 21 Juni 2017

Uitwisseling Ecuador

Landen bezocht: