Machala & Jambelí - Reisverslag uit Machala, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu Machala & Jambelí - Reisverslag uit Machala, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu

Machala & Jambelí

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

26 September 2016 | Ecuador, Machala

Hoihoi!

Vandaag een wat positiever bericht dan vorige week gelukkig!
Dinsdag kreeg ik namelijk te horen dat ik van onze begeleiders naar Machala mocht om naar Suzan te gaan! Machala is een andere stad in Ecuador, ongeveer 3 uur rijden. Suzan is een van de meisjes uit Nederland waarmee ik op de heenreis in het vliegtuig heb gezeten.
Het plan was dat ik tot vrijdag zou blijven maar toen kreeg ik een leuk nieuwtje dat ik het weekend mocht doorbrengen met de andere afs-studenten uit Machala in Jambelí (een eiland).

Dinsdag en woensdag heb ik nog wat dingen moeten regelen in Guayaquil voordat ik kon gaan.
Woensdagmiddag stapte ik in de bus naar Machala. Het was prima te doen want ze hadden films in de bus en er was wifi om op whatsapp te gaan. Toen ik in Machala kwam werd ik door Suzans vrijwilliger naar haar huis gebracht. Het was leuk om haar weer te zien en om haar gastfamilie te ontmoeten. Het was heel apart om daar te zijn omdat mijn gastfamilie gemiddeld wel wat armer is en die van haar rijker. Het leek dus alsof ik een of ander hotel binnenliep omdat alles zo groot en schoon was. Ook had ze 4 jongere gastzusjes dus dat was ook even wennen. Die avond hebben we vooral bijgepraat over alles wat we tot nu toe mee hadden gemaakt.

Donderdag zijn we naar het winkelcentrum gelopen waar we boodschappen gingen doen voor het avondeten wat we gingen koken. Het werd lasagne met deze keer wel groenten. Nadat om 9 uur iedereen wel thuis was konden we het eindelijk eten. Hij was goed gelukt en de meesten vonden het ook wel lekker alleen de hoeveelheid groenten was waarschijnlijk een beetje apart.

Vrijdag zijn we met de andere afs'ers uit machala naar het winkelcentrum gegaan en hadden we daar geluncht. Het was leuk om ze weer te zien en ook hun verhalen te horen. Hier zijn we eigenlijk de hele middag gebleven dus het was wel gezellig. 's Avonds zou de vader koken dus om 22:00 zaten we ontzettend veel voor mij onbekende dingen te proeven. Het was allemaal vooral met vis en groene banaan en ontzettend lekker maar helaas nogal ongezond. Nadat we op het balkon nog wat hadden gepraat zijn we iets te laat gaan slapen omdat we de volgende ochtend om 7 uur op moesten.
We gingen namelijk Suzan haar schooluniform kopen. Dus de ochtend bestond uit het bezoeken van verschillende winkels waar ze de mooiste dingen aan mocht trekken. 's Middags gingen we dan naar Jambelí. Afs Machala heeft vaker van dit soort uitstapjes omdat hun begeleider dat allemaal organiseerd. In de andere steden zijn de andere afs'ers dus allemaal jaloers (inclusief mij) dus ik had geluk dat ik een keer meemocht.
We gingen met een boot naar het eiland toe. Er was een strand en daar tegenover alleen maar restaurants, winkeltjes en slaapgelegenheden, heel toeristisch dus. We sliepen met z'n allen op een kamer dus dat was wel gezellig. We hebben die middag 2 verjaardagen gevierd en we hebben in de zee gezwommen, de temperatuur was alleen niet zo hoog als normaal helaas. 's Avonds zijn we uit eten geweest en daarna hebben we een strandwandeling gemaakt. We eindigden de avond met een kampvuur, muziek en veel gezelligheid.
De volgende morgen hadden we vroeg ontbeten en daarna de hele ochtend op het strand doorgebracht. Nadat we weer terug in Machala waren ben ik weer meegeweest naar het huis van Suzan. Hier hebben we wat uitgerust en geluncht en toen moest ik helaas weer terug naar Guayaquil.

Ik heb me dus wel vermaakt afgelopen week! Volgend weekend hebben we weer een kamp van AFS met deze keer de helft van de studenten. Wat ik de rest van deze week ga doen weet ik niet, maar het zal niet heel speciaal zijn waarschijnlijk.

Tot het volgende bericht!
Liefs Jolien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 15 Jan. 2016
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 21323

Voorgaande reizen:

02 September 2016 - 21 Juni 2017

Uitwisseling Ecuador

Landen bezocht: