Reis - Tena - Reisverslag uit Tena, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu Reis - Tena - Reisverslag uit Tena, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu

Reis - Tena

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

20 April 2017 | Ecuador, Tena

Lieve allemaal,

We verlieten Baños weer en gingen op weg naar Tena. Sinds het raften van de dag ervoor was ik verkouden wat niet heel handig was. De dag dat we zouden reizen was ik ook niet helemaal fit dus de busreis verliep niet bepaald soepel. Uiteindelijk kwamen we gelukkig wel in Tena aan. We liepen vanuit de terminal naar ons hostel wat iets verder lag dan verwacht maar we arriveerden gelukkig wel. Daar ging het helaas niet beter met mij dus Pleunie en mama zijn maar met z'n tweeën in Tena gaan eten. Ondertussen moest ik een paar keer overgeven in de hotelkamer wat niet zo'n pretje was. Ik ging maar vroeg slapen in de hoop dat het de volgende ochtend beter zou gaan.
Gelukkig was dat het geval want er stond een 2-daagse jungletour voor ons gepland.
We reden eerst vanuit het hostel naar de rivier toe met een Duits stel, twee Argentijnse meisjes en twee gidsen. Daar stapten we met z'n allen in een grote kano die ons naar onze verblijfplaats bracht.
De verblijfplaats was ontzettend luxe wat we totaal niet aan zagen komen. We kregen een kamer voor ons drieën met zelfs warm douchewater, echt bizar.
De locatie waar we zaten was ontzettend mooi. De hutjes waren een aantal trappen omhoog dus we hadden mooi uitzicht op de rivier.
Het programma begon met een wandeling door de jungle waarbij een van de gidsen ons dingen uit de natuur zou laten zien die vroeger door de Indianen daar werden gebruikt. Ik haakte na het eerste verhaal al weer af omdat ik me te beroerd voelde. Mama en Pleunie hebben verschillende insecten en planten gezien en daarna hadden ze met de groep geluncht. De Duitsers hadden me wat medicijnen gegeven en de gids bracht een flesje cola. De reden waarom ik zo ziek was was namelijk dat ik malariapillen aan het innemen was. Het komt heel vaak voor dat mensen daar ziek van worden en in het gebied waar we waren was helemaal geen malariamug dus vanaf toen heb ik ze ook niet meer genomen.

Gelukkig voelde ik me daarna stukken beter dus ben ik wel meegeweest naar de middagactiviteit. We voeren naar de overkant van de rivier waar we bij een huisje uitkwamen. Het was de moeder van een van de gidsen die daar leeft. Ze nam ons mee naar haar plantages waar ze ons liet zien hoe je yuca (cassave) teelt. Bij haar huisje maakte ze chicha: een traditioneel drankje en liet ze ons het proces van cacao zien. De cacao werd omgetoverd in chocola die we daarna met verse bananen en sinaasappels mochten eten.
Nadat we weer met de boot gevaren hadden kregen we wat tijd voor onszelf om te rusten en ons om te kleden voor het eten. We aten spaghetti die erg lekker was. Na het eten ging iedereen op tijd naar bed aangezien je niks meer kon doen.

De volgende ochtend zaten we vroeg aan een heel luxe ontbijt. Nadat iedereen zijn spullen had gepakt gingen we met de boot eerst aapjes kijken en daarna zijn we naar een reservaat gegaan met dieren die niet in de jungle mogen/kunnen leven. Een Franse gids gaf ons een uitleg bij ieder dier en nam ons mee in het reservaat. Ze hadden apen, vogels, katten en slangen.
Na het bezoek gingen we naar een andere plek waar we konden lunchen. Ook dat was weer een luxe maaltijd. We kregen een soort nasi met salade en uiteraard ook vers fruit. Sommigen hadden daar ook in de rivier gezwommen.
Na de lunch liepen we door het bos waar we bij een huisje uitkwamen. Daar konden we een poging doen om op een 'beest' te schieten met een blaasgeweer. Het was een lange pijp waar ze stokjes instopten. We moesten met die pijp op een steen richtten die het dier voorstelden. We probeerden het allemaal en daarna ging onze tocht weer verder. We stopten op een plek bij een meer waar caymannen zwommen. De gids voerden hen wat eten en later liepen we verder en wachtten we op de boot.
Met de bus bij de rivier reden we weer terug naar het hostel waar we afscheid namen van de twee Argentijnse meisjes.
De Duitsers vroegen ons of we meewilden naar een Duits restaurantje in Tena wat heel gezellig en lekker was.

De volgende morgen hadden we alles rustig aan gedaan en zijn we rond de middag met de bus naar Quito gereden. Dat kun je in het volgende bericht lezen!

Liefs Jolien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 15 Jan. 2016
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 21333

Voorgaande reizen:

02 September 2016 - 21 Juni 2017

Uitwisseling Ecuador

Landen bezocht: