De start - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu De start - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu

De start

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

30 Mei 2016 | Nederland, Nederland

Lieve allemaal,

Begin september zal mijn reis echt starten. Ik kom als het goed is op 2 september in Ecuador aan. Daar blijf ik dan voor 10 maanden en op 21 juni zal ik weer terugkomen naar Nederland.

Sinds ik geaccepteerd ben door AFS Nederland en Ecuador ben ik aan het wachten op een gastgezin. Dit duurt helaas heel lang en het is mogelijk dat ik het pas een paar weken voor vertrek te horen zal krijgen. Dit is gelukkig niet alleen bij mij want de meerderheid van de uitgaande studenten moet een lange tijd wachten.

Ik ben in ieder geval erg benieuwd hoe het zal zijn en het begint langzamerhand echt dichtbij te komen.
24 juli start mijn vakantie officieel, we zijn de laatste dit jaar met zomervakantie dus ik zit nog iets minder dan twee maanden op school. Wanneer de vakantie begint ga ik eerst met mijn vriendinnen op vakantie, dan met mijn ouders en dan heb ik nog enkele weken waarin ik me kan voorbereiden.
Het meeste heb ik als het goed is al geregeld. Ik ben nu met mijn inentingen bezig en verder kan ik nog niks doen voordat mijn gastgezin bekend is.

Op 18 en 19 juni is het voorbereidingskamp van AFS. Hier krijg ik nog van alles te weten over het uitwisselingsprogramma. Ik heb zin in het kamp, want het lijkt me erg leuk om alle andere uitgaande studenten van volgend jaar te zien. Een deel heb ik al ontmoet op de eerste kennismaking maar de rest zal ik op het kamp ontmoeten.

Ik hoop in ieder geval dat ik binnenkort het bericht krijg dat ze een gastgezin voor me hebben gevonden want het wachten maakt het niet bepaald leuker, maar helaas kan ik hier niks aan veranderen. Verder wil ik deze blog heel graag bijhouden wanneer ik in Ecuador ben maar ik moet dan even kijken wat het handigste is met het uploaden.

Tot het volgende verslag!
Liefs Jolien


  • 31 Mei 2016 - 23:13

    Petra:

    Proficiat met je mooie eerste schrijven. Kei spannend allemaal. Ook wij zijn heel erg benieuwd hoe het allemaal zal gaan. Stiekem ook wel een beetje jaloers op jou voor wat je allemaal gaat meemaken en ervaren . Tegelijkertijd ook weer een beetje bezorgd hoe het jou zal gaan vergaan het komende jaar. En dan niet te vergeten; wat zullen we je gaan missen! Geniet van de voorpret met alle voorbereidingen.

  • 01 Juni 2016 - 14:15

    Lotte Manders:

    Ik wil je alvast heel veel plezier wensen! Ga genieten daar, maak nieuwe vrienden, leer de taal en maak er een hele leuke ervaring van. Ik zal je hier een jaar moeten missen helaas, maar gelukkig kan ik je volgen met dit reisverslag

  • 12 Juni 2016 - 11:59

    Wilma Hendrickx:

    Jolien, wij wensen jou een hele leuke en leerzame tijd in Equador. We gaan je zeker volgen.

  • 27 Juli 2016 - 17:36

    Irma Stultiens:

    Als je het nu al spannend vindt... wacht maar tot je net aangekomen bent daar! Het is gelukkig allemaal leuke spanning en ik ben ervan overtuigd dat je een geweldige tijd voor de boeg hebt. Fijn dat we zo met je mee kunnen genieten.

  • 07 Augustus 2016 - 21:08

    Maria Linders:

    Ha Jolien
    Het komt nu wel erg dichtbij het vertrek
    We gaan je zeker volgen
    Veel plezier daar en geniet ervan

    Leo en Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 15 Jan. 2016
Verslag gelezen: 561
Totaal aantal bezoekers 21315

Voorgaande reizen:

02 September 2016 - 21 Juni 2017

Uitwisseling Ecuador

Landen bezocht: