Weekend naar het strand - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu Weekend naar het strand - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu

Weekend naar het strand

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

14 Maart 2017 | Ecuador, Guayaquil

Zaterdagmiddag vertrok ik samen met mijn gastzussen en de vriend van Estefania naar het strand. Zijn familie heeft een hotel in Olón dus dat was heel fijn. De busreis verliep gelukkig soepel dus we kwamen rond 7 uur aan.
Na even gerust te hebben gingen we ons klaarmaken om die avond naar Montañita te gaan. Olón en Montañita liggen beide aan het strand maar Montañita is heel bekend onder de toeristen. Het is hét surfstrand van Ecuador en in het plaatsje zelf zijn er allemaal discotheken.

We hadden wat coctails gedronken en daarna zijn we de hele avond in een discotheek geweest. Ik vond het vooral leuk om weer verschillende nationaliteiten te zien aangezien Guayaquil totaal niet toeristisch is. Er waren alleen niet zoveel Europeanen omdat die geen vakantie hebben.
Na een leuke avond met verschillende soorten muziek gingen we weer met de taxi terug naar het hotel (10min).

De volgende dag hebben we vooral veel geluierd in het hotel en op het strand. 's Avonds waren we weer naar Montañita gegaan en die avond was heel anders. Op zaterdag is het namelijk de leukste avond om te gaan omdat het dan het drukst is dus ook alle clubs open zijn. Op zondag was het een stuk rustiger en alleen de eet- en coctailtentjes waren open. We hadden een leuke bar gevonden waar we de rest van de avond met z'n vieren hadden gespendeerd.

Maandag was alweer de laatste dag en die hebben we op het strand van Olón doorgebracht. Het was weer een rustige dag wat dus wel lekker was.
Rond 5 uur zijn we vertrokken zodat we rond etenstijd in Guayaquil aan zouden komen.

Het was heel leuk om Montañita gezien te hebben omdat er op de andere stranden niet echt nachtleven is. Het lijkt echt even alsof je in een ander land bent omdat alles zo anders is dan in het overvolle Guayaquil. Ook de mensen zijn hier allemaal vriendelijk en niet zo opdringerig. Al met al was het dus een zeer geslaagd weekend.

Tot het volgende avontuur!
Liefs Jolien