Vakantie en verkiezingen - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu Vakantie en verkiezingen - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu

Vakantie en verkiezingen

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

21 Februari 2017 | Ecuador, Guayaquil

Hoihoi!

Ik ben gewoon weer naar school gegaan afgelopen week. Op vrijdag hebben Laurens, Yana en ik pannenkoeken gebakken bij Yana thuis wat heel gezellig en smaakvol was. 's Avonds ben ik met Estefania naar een pizzarestaurant geweest. Het was eigenlijk de eerste keer dat ik naar een echt restaurant geweest ben hier, normaal eten we gewoon bij tentjes langs de weg. Het was lekker maar niet heel speciaal.

Op zaterdag moesten Maru en de moeder naar de kapper in de mall dus daar heb ik wat rondjes gelopen en gewacht. 's Avonds zijn Maru en ik naar het huis van haar vrienden geweest want die vertrokken de volgende dag naar de Verenigde Staten om daar te gaan wonen.

Zondag waren de verkiezingen hier dus dat was een spannende dag. Ecuador is nou niet het meest stabiele land dus het is zeker belangrijk dat er iemand goeds de huidige president zal vervangen.
Vanaf 's ochtendsvroeg was het al druk door de hele stad want iedereen moest op een bepaalde plek stemmen. Sommige mensen moesten zelfs een paar uur rijden naar hun stemplaats. Stemmen is in Ecuador vanaf 18 verplicht maar mag vanaf 16. Wanneer je als volwassene niet stemt mag je het land niet verlaten.

De hele dag door werden de stemmen geteld. Willekeurige studenten werden gekozen om die dag van 's ochtendsvroeg tot 's avonds laat te tellen en daar kregen ze dan een vergoeding voor van 20$... Estefania was er daar een van.

De man die uiteindelijk de meeste stemmen had gekregen was Lenin Moreno. Dat vonden de meesten erg apart aangezien hij van dezelfde partij is als de huidige president en die wordt door veel mensen gehaat. Maar er komt nog een tweede ronde in april tussen de twee met de meeste stemmen en dan heeft Ecuador een nieuwe president.


Ik heb nu voor ongeveer 7 weken vakantie volgensmij en die ben ik vol aan het plannen met leuke dingen. Jullie zullen het wel allemaal voorbij zien komen op facebook en mijn blog!

Bedankt voor het lezen weer!

Liefs Jolien


  • 21 Februari 2017 - 23:43

    Oma:

    Hoj jolien,
    Het duurt wel lang. hoe gaat het .wehebben net je verhaal gelezen je wordt maar lekker verwend . We gaan slapen mam is ook hier wel terusten leifs oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 15 Jan. 2016
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 21298

Voorgaande reizen:

02 September 2016 - 21 Juni 2017

Uitwisseling Ecuador

Landen bezocht: