Prom & platteland - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu Prom & platteland - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu

Prom & platteland

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

13 Februari 2017 | Ecuador, Guayaquil

Hoihoi,

Afgelopen week was het op school een soort projectweek. Bijna iedere les moesten mijn klasgenoten in groepjes aan iets werken waar ik niet echt aan kon deelnemen dus ik heb vrij veel in de bibliotheek gezeten.
Maandag ben ik na scjool naar Arianna's huis gegaan om galajurken te passen. Die pasten niet dus we zijn met haar vader naar zijn winkel gereden waar hij zon jurken verhuurd. Daar heb ik gelukkig wel de jurk die ik wilde in mijn maat gevonden. Jurken huren is hier overigens geen goedkoop iets. De goedkoopste die je kan krijgen kun je voor 70$ voor een avond huren...
Vrijdag ben ik na school weer meegeweest naar Arianna's huis met een ander klasgenootje om ons klaar te maken voor prom. Rond 8 uur waren we richting de zaal gereden waar iedereen zou komen. Het was prom van onze school dus de andere uitwisselingsstudenten waren er ook. Ze hadden verschillende prijzen en voor de rest werd er gewoon gedanst en we kregen ook avondeten daar.
Na een leuke en gezellige avond was ik bij Arianna blijven slapen.

De volgende dag moesten we vroeg op want ze hadden een soort project op school waarmee ze extra punten voor de natuurwetenschappen konden verdienen. Hier hoefde ik niet aan meedoen dus ik had gewacht tot dat mijn gastzus klaar was. Nadat het afgelopen was zijn we met een groepje naar de mc donalds geweest en daarna had de vader ons opgehaald en toen was ik eindelijk thuis. 's Avonds hadden we de verjaardag van een oom waar we lekker hadden gegeten en gepraat. Na de verjaardag ging ik met Maru naar vrienden toe waar het ook gezellig was.

Zondag mocht ik vroeg op want we hadden een tripje met AFS Guayaquil. We gingen naar het platteland toe langs de rivier waar een van de vrijwilligers was opgegroeid. We waren er met de bus heengereden en toen kwamen we in het dorpje aan. We hadden eerst ontbeten en daarna zijn we met een bootje gaan rondvaren. Het was heel mooi en rustgevend, echt wat je van Ecuador verwacht. Even later kwamen we bij  een huis aan waar we naar binnen gingen. Daar woonden kennissen van de vrijwilligsters en daar hadden we het grootste deel van de dag rondgebracht. Eerst hadden we gezwommen in de rivier en daarna hadden we gegeten. Ook hadden ze een paar aparte fruitsoorten in de tuin die we ook geproefd hadden.
Met de boot waren we weer terug gegaan naar het dorpje waar we nog wat rondgelopen hadden en nog wat meer typische dingen geproefd hadden.

Al met al was het dus een leuke dag waarbij we weer veel nieuwe dingen hebben gezien.

Tot de volgende keer!

Liefs Jolien

  • 13 Februari 2017 - 18:30

    Miriam:

    Prachtig Jolien! Leuk leuk leuk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 15 Jan. 2016
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 21292

Voorgaande reizen:

02 September 2016 - 21 Juni 2017

Uitwisseling Ecuador

Landen bezocht: