Midstay - Reisverslag uit Huigra, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu Midstay - Reisverslag uit Huigra, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu

Midstay

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

01 Februari 2017 | Ecuador, Huigra

Hoi allemaal,

Afgelopen week zat ik precies op de helft van de uitwisseling wat wel een raar gevoel geeft. Je zit al 5 maanden hier maar je zit ook nog maar 5 maanden hier.

Zoals gewoonlijk ben ik weer naar school geweest. Donderdagavond zijn we met het gezin naar de bioscoop geweest omdat je gratis naar een documentaire over de holocaust kon. Het was een interessante documentaire over verschillende concentratiekampen in Europa.

Vrijdag ben ik niet naar school geweest omdat we die dag met AFS op kamp gingen. 's Ochtends had ik alles ingepakt en 's middags gingen we met de studenten uit mijn en 2 andere steden op weg naar Huigra. Huigra ligt vrij centraal in Ecuador. Het ligt in de sierra dus het is daar een stuk kouder dan aan de kust. In het hotel zouden we de rest van de studenten uit de andere plaatsen ontmoeten. We waren dit keer niet opgesplitst in 2 groepen dus we waren gezellig met zn allen.
Onze bus kwam rond 6 uur 's avonds aan dus wij konden weer even bijpraten en we zijn ook nog het dorp zelf ingeweest. Rond 10 uur kwam eindelijk de laatste bus aan met de andere helft studenten. Toen konden we dus eindelijk eten en daarna hebben we nog een beetje gepraat.

Zaterdag was het na het ontbijt tijd voor wat informatie. We moesten wat formulieren invullen en dat was het eigenlijk wel voor de ochtend. Na de lunch kregen we eindelijk de informatie over de geplande reisjes naar onder andere de Galapagos eilanden, de jungle en de wisselweek. Nadat dat weer voorbij was hadden we nog wat tijd om het dorp weer in te gaan. Het was niet zo speciaal daar maar het is ongeveer 10 minuten van het hotel af en daar heb je allemaal van die minisupermarktjes dus dat is wel leuk. Laat op de avond zijn we met zn allen weer naar het dorp gegaan waar een groepje op wonderbaarlijke wijze een club had gevonden. Daar hebben we ons die avond dus wel vermaakt.

Zondag stond er eigenlijk niets op de planning wat wel lekker was. Tussen het ontbijt en de lunch in zijn we met een groepje naar de andere kant van het dorp gelopen. Daar zagen we vanuit het hotel namelijk dat er iets speciaale was. Er was een heel groot mariabeeld en eigenlijk was het gewoon een kerk zonder het gebouw. We hadden daar supermooi uitzicht op alles dus het was de wandeling zeker waard. Na de lunch zijn we naar een waterval geweest. Het was ongeveer 10 minuten in de taxi en dan moest je nog zon kwartier naar boven klimmen en dan was je er. Het was een hele grote mooie waterval. In Huigra is het sowieso al een stuk kouder dan dat ik gewend ben dus het water was al helemaal koud maar toch was het wel spectaculair om mee te maken. We zijn er ongeveer 1,5 gebleven en in het hotel hadden we gelukkig een warme douche (die heb ik thuis niet). Die avond hadden we het weer gezellig met zn allen gehad.

Op maandag moesten we rond 6 uur al ontbijten want een uur later zou iedereen helaas weer vertrekken. Het afscheid voelde gek aangezien je de helft waarschijnlijk niet meer terug gaat zien tot het allerlaatste kamp helaas.

Eenmaal thuis gekomen was ik natuurlijk heel moe maar ook een beetje ziekjes helaas. Vandaar dat ik deze update ook pas op woensdag upload want ik ben gisteren de heel dag ziek thuis gebleven.

Dat was ie weer, ik zal m volgende week weer proberen op tijd erop te krijgen.

Liefs Jolien

• 01 Februari 2017 - 23:55

Miriam:

Ha Jolien,

Jeetje zeg al 5 maanden in Equador! Petje af hoor... blijf nog maar lekker ff daar...hier is t nog koud brrrrr...
    Hopelijk voel je je weer beter....
    Groetjes Miriam

• 10 Februari 2017 - 16:52

Irma:

Dé Galapagos Eilanden?! Wauw, wat een geluksvogels zijn jullie!
    Geniet verder. Nog 5 hele maanden.
    Groetjes
    Irma