2 maanden in Ecuador - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu 2 maanden in Ecuador - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu

2 maanden in Ecuador

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

02 November 2016 | Ecuador, Guayaquil

Hoihoi,

Weer een week verder wat betekent dat ik alweer 2 maanden hier zit. De tijd gaat echt zeer snel want ik heb het echt niet door.

 Afgelopen week had ik gewoon weer school maar het nieuwe gezin heeft me iedere dag wel ergens mee naartoe genomen. Zo ging ik  woensdagavond naar de bioscoop met mijn gastzussen wat heel gezellig was. Donderdag en vrijdag zijn we naar wat winkels gereden voor een halloweenkostuum en vrijdag hebben we de typische tortilla's gegeten.
Zaterdag hebben we 's middags niet echt iets gedaan maar 's avonds ging ik mee met mijn gastzus naar een halloweenfeestje, het was een surpriseparty voor twee meisjes die jarig waren/werden. Dat was mijn eerste feest met leeftijdsgenoten en het is toch wel anders. Ze dansen hier écht en ook de hele avond lang wat wel grappig is. Daar heb ik nog wat mensen van school ontmoet en het leuke hier is is wanneer je een gesprek met iemand hebt gevoerd je meteen vrienden bent. Iedereen blijft ontzettend lief dus dat is helemaal top.
Zondag was het schoonmaakdag in huis waar ik bijzonder gelukkig van werd. Niet dat het vies is in mijn nieuwe huis maar gezien de vorige situatie hielp ik maar al te graag mee aan een schoon huis. Die avond zijn we nog naar een soort minikermis gereden en daar hebben we wat rondgelopen.

Maandag was het 31 oktober dus halloween! Na school ging ik met mijn gastzus mee naar het huis van een vriendin van haar en 's avonds gingen we naar een wijk waar ze echt halloween vieren. Dat is namelijk een rijke buurt waar heel veel Amerikanen wonen. We zijn niet langs de deuren geweest maar we hebben gewoon wat rondgelopen. Heel leuk was het niet maar ik heb in ieder geval niet de hele avond thuis gezeten.
Dinsdag was de laatste schooldag omdat we de rest van de week vrij hebben. Na school ben ik naar het huis van een klasgenoot gegaan met een andere klasgenoot. Hier hebben we geluncht en 's avonds naar Plaza Lagos geweest. Dat is een plaats voor de rijke mensen die hun huizen aan het meer hebben. Het was heel mooi en chique. Daar hebben we wat rondgelopen en gegeten en daarna zijn we weer naar huis gegaan.

Het bevalt allemaal goed in mijn nieuwe gezin gelukkig. Ze zijn heel lief en willen van alles met me doen, aan me laten zien en me laten proeven. Nu heb ik dus vakantie en dan gaan we ook leuke dingen doen. Het gaat dus een stuk beter nu!

Liefs Jolien

  • 07 November 2016 - 11:45

    Irma:

    Geweldig om te lezen hoe fijn het nu is. Blij dat alles nog op zijn pootjes terecht is gekomen. Misschien waardeer je dit nu juist meer? Geniet vooral meid, je hebt het verdiend!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 15 Jan. 2016
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 21283

Voorgaande reizen:

02 September 2016 - 21 Juni 2017

Uitwisseling Ecuador

Landen bezocht: