Reis - Baños - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu Reis - Baños - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu

Reis - Baños

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

14 April 2017 | Ecuador, Baños

Hoihoi,

Donderdag 6 april kwamen we rond de middag in Baños aan. Het was een hele lange busreis (7uur zonder wc) dus het was heel fijn dat we nog wat konden doen die dag. Nadat we ons hostel hadden gevonden zijn we in het stadje wat gaan lunchen en hebben we daar rondgelopen. Buiten het centrum lagen een paar spa’s/zwembaden waar we opzich wel heen wilden gaan maar aangezien het al laat was was dat het niet meer helemaal waard. In het hostel hadden we maar weer even uitgerust en hadden we ook wat leuke activiteiten voor de volgende dag gepland. Pleunie was die avond te moe om mee te gaan eten dus mama en ik zijn ergens bij een Mexicaans/Italiaans restaurantje wat gaan eten. Dat was heel lekker en gezellig en uiteindelijk lagen we allemaal vroeg in bed want de volgende dag zou een actieve dag worden.

Vrijdag stonden we namelijk om 9 uur klaar om te gaan raften. Met nog een groepje Argentijnen uit ons hostel liepen we naar het bedrijf toe die ons mee zouden nemen. We kregen de wetsuits, schoenen en helmen daar al en daarna gingen we met de bus naar het water toe. We reden ongeveer 45 minuten met mensen uit Ecuador, Argentinië, de 3 gidsen en onszelf. Daar verdeelden we ons over twee boten waarmee we eerst oefenden. Onze gids deed het leuk dus daar hadden we wel plezier mee onderweg. We zaten ongeveer voor 1,5 uur op het water wat ontzettend leuk was. We vielen allemaal wel eens uit de boot of de gids gooide ons het water in. Na het raften reden we naar een restaurantje waar we lunch kregen. Daarna werden we met de bus weer teruggebracht naar Baños. In het hostel rustten we een beetje uit en daarna zijn we naar la casa del arbol gegaan. La casa del arbol is een hele toeristische attractie in Baños. Je kunt daar over een ravijn heen schommelen wat dus door heel veel mensen wordt gedaan. La casa del arbol betekent letterlijk de boomhut en daar zit de schommel dus aan bevestigd. We reden er met een chiva heen. Een chiva is eigenlijk een soort feestbus die open is van de zijkanten en waarin muziek wordt gedraaid. In Baños zijn dat eigenlijk gewoon touringcars dus daar zaten gewoon bankjes in. De bus bracht ons helemaal naar boven waar we ongeveer een uur kregen om rond te lopen. Natuurlijk was de rij bij de schommel superlang maar uiteindelijk hebben we nog wel kunnen schommelen. Het was wel leuk maar nou niet zo megaspectaculair. Na die tocht zijn we weer teruggegaan naar het stadje waar we weer iets hadden gegeten. In het hostel hadden we nog wat gekaart, ook met de medewerker en daarna zijn we gaan slapen.

Op onze laatste dag in Baños was het vrij druk in de stad. Die nacht was er namelijk een bedevaartstocht vanuit Ambato (een stad in het Noorden van Ecuador) naar Baños. Dat was een vrij lange tocht dus in Baños zagen we verschillende mensen een dutje doen in het park of zich wassen bij de waterval. Het was wel indrukwekkend om te zien hoeveel mensen die tocht hadden gelopen. Na lunchtijd zijn we weer door gaan reizen op weg naar Tena voor onze jungletrip. Daarover later weer meer :)

Liefs Jolien