Reis - Cuenca - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu Reis - Cuenca - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu

Reis - Cuenca

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

11 April 2017 | Ecuador, Cuenca

Hoi Allemaal!

Mijn voet en ik hadden nog 2 dagen rust en op maandag was het tijd om naar Cuenca te vertrekken.
Zaterdag hadden mama en Pleunie ’s avonds gegeten bij mij en mijn gastfamilie aangezien ik niet heel mobiel was. Voor zondag stond eigenlijk op de planning dat we naar het strand zouden gaan maar ik had die nacht iets meer rust nodig dan verwacht met mijn voet dus vandaar dat ik veel te laat wakker werd en we dat dus maar achter wegen hebben gelaten. Die dag was ook de verkiezing van de nieuwe president (de 2e ronde) en de hele dag dachten de mensen dat Lasso zou winnen dus iedereen was vrolijk maar uiteindelijk had Lenin toch gewonnen. Lenin is van dezelfde partij als de oude president waar iedereen dus niet echt fan van is. Dus de rest van de avond was iedereen heel erg teleurgesteld en ook boos omdat ze denken dat het fraude was.
Maarja daar is niet veel aan te doen verder, onze reis ging nog gewoon door. Op maandag 3 april stapten Pleunie, mama, Maru en ik rond 9 uur in de bus naar Cuenca. Ons reisgezelschap was door de weken heen verminderd. We zouden eigenlijk met een groep van 6/7 personen reizen maar uiteindelijk bleven er nog 4 over. We kwamen rond 1 uur ’s middags op de terminal aan waar we vrij lang op een taxi moesten wachten. Ons hostel hadden we vrij snel gevonden en het lag ook erg gunstig, dichtbij het centrum en ook vrij dichtbij de terminal. Nadat we ons geïnstalleerd hadden zijn we de stad ingelopen om wat te zien en om iets te eten. Cuenca heeft ontzettend veel kerken waarvan we er ook een paar van binnen hebben bekeken. Nadat het rondlopen een beetje saai werd zijn we met de taxi naar een ander toeristisch punt van Cuenca gegaan: Turi. Turi is het uitzichtstpunt van Cuenca waar je dus de hele stad kan zien. Daar zijn we eventjes gebleven en toen zijn we met de openbare bus weer naar beneden gereden wat toch wel een avontuur was voor sommigen. Onderweg zijn we maar ergens uitgestapt en vanuit daar zijn we weer het centrum ingelopen. Aangezien mijn voet nog niet hersteld was begon het wel pijn te doen dus toen zijn we terug naar het hostel gelopen en hebben we daar wat uitgerust. Later op de avond zijn we in de straat bij een Colombiaans restaurantje wat gaan eten.

Dinsdag zijn we vroeg opgestaan om de bus te nemen naar Cajas. Cajas is een nationaal park 2 uur van Cuenca af waar je wandelingen kunt maken door de natuur. Het was er erg koud maar wel heel mooi. We moesten ons eerst registreren en daarna begonnen we aan onze wandeling van ongeveer 2 uur. Het was een hele mooie wandeling door de bergen. Maru was helaas gevallen dus die zat de rest van de dag onder de modder. Na de wandeling hebben we eerst bij het park geluncht en daarna hebben we op de bus gewacht en zijn we weer terug naar Cuenca gereden. Als avondeten hadden we pizza bij het restaurant naast ons gegeten en daarna hadden we nog wat gekaart in een bar.

De volgende dag moesten we weer vroeg op want die dag gingen we met de bus naar Ingapirca. Ingapirca In Ingapirca kun je oude Inca-ruïnes bekijken. De busrit duurde deze keer 2,5 uur. We kregen een gids en die vertelde ons over de cultuur van de twee volken die daar leefden: de Inca’s en de Cañari’s. Na de tour zijn we snel weer teruggegaan naar Cuenca waar we nog naar een hoedenmuseum/fabriek zijn geweest. Ecuador staat bekend om zijn Panamahoed die origineel dus hier vandaan komt. Ze lieten ons zien hoe ze werden gemaakt en afgewerkt. Het kost dus vrij veel werk om zo’n hoed te maken en het is best wel een proces wat erbij komt kijken. Vandaar dat er ook leuke prijskaartjes aan hangen.
De avond hadden we mooi afgesloten bij een terras en later hadden we gegeten bij een soort Arabisch restaurant wat wel gezellig was.

Donderdag was het alweer tijd om Cuenca te verlaten en naar Baños te gaan. Ons reisgezelschap werd echter nog kleiner want Maru nam helaas de bus terug naar Guayaquil. Dus met zijn 3en zijn we in de 7 uur durende bus naar Baños gestapt (zonder wc)……

Dat was alles voor Cuenca! Ik loop een beetje achter met uploaden maar dat komt door tijdgebrek en slechte wifi. De rest komt snel :)
Liefs Jolien

• 12 April 2017 - 07:43

Henny:

Dag Jolien, Petra en Pleunie.

Het zijn en blijven mooie verhalen om te lezen!
    Geniet van elkaar en van de mooie reis!
    Groetjes Henny