Volle schoolweek en een feest - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu Volle schoolweek en een feest - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu

Volle schoolweek en een feest

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

23 Januari 2017 | Ecuador, Guayaquil

Hoi lieve lezers,

Afgelopen week was het op school wel rustig. Ze zitten nu in het laatste partial van het schooljaar dus het einde is in zicht!

Doordeweeks hebben we na school bijna iedere dag weer wat gedaan, volgensmij is dat altijd wel zo als de toetsweek is afgelopen.
Op dinsdag moesten mijn gastzussen weer naar de tandarts voor hun beugels dus dat was niet heel speciaal maar toch kunnen we daar een hele avond aan spenderen.
Op woensdag kwamen 2 vrienden langs waarmee we 's avonds pizza hadden gegeten.
Op donderdag moest Maru spullen kopen voor een verrassing voor haar vriend omdat ze bijna een jaar een relatie hebben.
En op vrijdag hadden we weer een meeting van AFS die deze keer in mijn oude huis was omdat Margret daar nu woont.

Voor het weekend had ik al een tijdje gepland staan dat ik met 2 klasgenootjes naar een feest zou gaan. Hier hebben ze eigenlijk altijd wel grote feesten in het weekend maar daar was ik nog nooit heengeweest. Meestal moet je gewoon entree betalen en dan heb je onbeperkt drinken maar deze was anders. Dit was een feest met een lijst wat betekent dat je uitgenodigd moet zijn om te kunnen komen. Via via zijn wij ook op de lijst gekomen dus dat was wel leuk.

Zaterdagmiddag had Maru me heel lief geholpen met mijn kleren want we moesten formeel gaan. Daar zijn we in Nederland niet aan gewend als we uitgaan dus dat was ook weer zoiets aparts.
's Avonds haalde de moeder van mijn vriendin me op om me bij hen thuis klaar te maken. Samen met mijn twee klasgenootjes waren we later dus op weg naar het feest. Het was in zo'n beveiligde wijk en er stond een hele lange file omdat er zoveel mensen naar binnen moesten. Bij het huis werden we via de lijst gecontroleerd en daarna waren we eindelijk binnen.
Het feest was in de tuin en het was heeel mooi. Er was een groot zwembad en een hele grote tuin met allemaal palmbomen erin.
Maru was er ook met haar vriend en zijn vrienden dus ik kende gelukkig wat meer mensen. Aangezien Guayaquil zo'n grote stad is waren er maar heel weinig mensen van onze school dus vooral veel onbekenden.
We hebben ons goed vermaakt die avond en 's nachts had de vader van de vriend van Maru ons thuis afgezet.

Op zondag hadden we zoals gewoonlijk schoongemaakt, geluierd en de was gedaan. 's Avonds zouden we na een lange tijd weer eens een keer naar de kerk gaan maar doordat er nog teveel moest gebeuren waren we te laat voor de mis. We zijn alleen nog naar de mall gegaan om te eten en toen was het weekend ook weer voorbij.

Dat was ie weer!

Liefs Jolien

  • 23 Januari 2017 - 20:57

    Wilma:

    Ha Jolien,
    Iedere keer weer,leuk om jouw belevenissen te lezen.
    Groetjes,
    Wilma

  • 01 Februari 2017 - 15:10

    Judith Janssen:

    Hoi Jolien,
    Eindelijk heb ik je verhalen gelezen. Leuk om te lezen! Ik herken vanalles uit je verhalen van mijn tijd in Bolivia. Mooi om een andere cultuur mee te mogen leven. De mooie en de minder mooie dingen. Heel veel plezier nog met deze tijd om nooit meer te vergeten.
    Groetjes Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 15 Jan. 2016
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 21296

Voorgaande reizen:

02 September 2016 - 21 Juni 2017

Uitwisseling Ecuador

Landen bezocht: