Feria de sociales en la perla - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu Feria de sociales en la perla - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu

Feria de sociales en la perla

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

09 Januari 2017 | Ecuador, Guayaquil

Hoihoi,

De dagen worden nu langzamerhand warmer, het regent meer en meer wat hier ook voor veel insecten zorgt. Aan het begin van het regenseizoen komen nu heel veel krekels tevoorschijn. In het huis valt het nog mee maar  als je buiten in het donker bij grote lichten bent dan zitten er heel veel.

Afgelopen week hoefden we maandag nog niet naar school dus die dag voelde een beetje als zondag. 's Ochtends had ik om 7 uur een uur gewandeld met mijn gastmoeder en na het ontbijt ben ik weer gaan slapen. Rond 4 uur zijn we weg gegaan naar de mall en daarna hebben we empanadas als avondeten gegeten.
De volgende dag moesten we weer naar school en de volwassenen weer aan het werk. In de  lessen deden we niet heel veel dus het was wel een rustige leuke dag. Na school ben ik 's avonds met mijn gastzus weer naar de vrienden van haar vriend geweest dus dat was ook weer leuk en gezellig.
Woensdag ben ik ook gewoon naar school geweest en toen werd er ook niet heel veel tijdens de lessen gedaan.
Donderdag en vrijdag was het feria de sociales oftewel er waren exposities van de mensen die het sociale profiel kozen en ook de expositie van mudic. Mudic is een groep die zich bezig houd met verschillende culturen dus ze hadden ons, de uitwisselingsstudenten, gevraagd om ook mee te doen. Op donderdag moesten we alles een beetje decoreren en posters maken. Het was vooral een rustig dagje wat wel lekker was. 's Avonds ging ik weer met mijn gastzus naar de vrienden toe en daarmee zijn we naar het reuzenrad geweest. Ik was er nog niet ingeweest en het staat er ook nog niet zo lang maar dat is de nieuwe toeristische attractie van Guayaquil. Ook die avond was weer leuk!
Vrijdag hadden we op school dus de expositie van Mudic. Verschillende klassen liepen rond dus we moesten wat over onze landen vertellen. Verder hebben we vooral met de mensen uit andere landen gepraat en rondgelopen.
Het was die vrijdag ook driekoningen dus 's avonds was de familie weer gekomen voor chocolademelk met brood. Nadat de familie weg was en we alles hadden opgeruimd hadden we nog wat vuurwerk afgestoken met het gezin.
Zaterdag hoefden we niet ergens naartoe dus om 18:00 zijn we weg gegaan van huis naar een mall toe en daarna hebben we weer arroz con menestra bij de goede eetplaats gegeten.


Zondag kwam Margret bij mij thuis. We hadden niet echt iets speciaals gedaan maar we hadden gewoon gepraat. 's Avonds hadden we haar afgezet en daarna zijn we naar de opa en oma gereden en daar hadden we ook gegeten.

Dat was hij weer voor afgelopen week!

Liefs Jolien

  • 09 Januari 2017 - 21:52

    Miriam :

    Ha Jolien,

    Jeetje zeg, inmiddels ben je alweer maaaaaanden weg, je kan al bijna gaan aftellen.
    Leuk om steeds weer te lezen wat je zoal doet in Equador.....ik vind het echt knap hoor.
    Groetjes van Miriam ( moeder van Lisa)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 15 Jan. 2016
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 21303

Voorgaande reizen:

02 September 2016 - 21 Juni 2017

Uitwisseling Ecuador

Landen bezocht: