Bezoek van Sigga - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu Bezoek van Sigga - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu

Bezoek van Sigga

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

12 December 2016 | Ecuador, Guayaquil

Hoihoi,

Het was zoals gewoonlijk weer een normale schoolweek en deze week had ik na school niet meer echt iets gedaan wat toch wel fijn en rustig was. Vrijdag kwam Sigridur (Sigga) uit IJsland voor een weekend naar mij toe. Zij woont zelf in Machala (de stad waar ik in het begin ook een weekend op bezoek was). Ze kwam 's avonds aan en nadat we gegeten hadden met mijn gastgezin hadden we samen met Estefania en mijn gastvader een beetje de stad rondgereden zodat Sigga die een beetje kon zien. Die avond hadden we goed bijgepraat dus dat was wel gezellig.
Zaterdag gingen we na een goed vullend ontbijt nog wafels eten met Maru en twee vrienden. Daarna gingen we weer naar huis om te lunchen, iets teveel eten in een korte tijd dus maarja. Na de lunch zijn we naar de mall gegaan. We hebben eerst gewinkeld en daarna zijn we naar de film Sully geweest.

Zondag was het alweer de laatste dag met Sigga dus toen konden we niet veel meer doen. We zijn naar een andere mall gegaan en daarna hebben we haar afgezet bij de bushalte. Het was heel gezellig en het is jammer dat ik haar in januari pas weer zal zien.
De rest van de dag hebben we 's middags niet meer echt iets gedaan maar 's avonds zijn we naar de familie gegaan. Hier komen ze bij elkaar voor het advent dus we dronken met zijn allen warme chocolademelk en aten daar wat brood bij. Voordat we dat gingen eten was er een soort lijst met opdrachten. Het had iets met het geloof te maken maar ik kon alles niet 100% volgen. Maar uiteindelijk moest iedereen zeggen wat hij of zij aan zichzelf wilde veranderen zodat het beter werd voor de familie.

En papa speciaal voor jou over het weer en het licht. Rond 6 uur 's ochtends is het opzich wel licht en rond 6 uur 's avonds begint het weer donker te worden. Het is hier aan de kust het hele jaar door warm, gemiddeld 30 graden. In het begin was het prima vol te houden maar het begint langzamerhand toch wel echt heel warm te worden. Dat komt omdat in januari het regenseizoen begint wat betekent dat het nog warmer gaat worden, dat wordt nog wat... 's Avonds koelt het wel altijd af wat wel lekker is.

Dit was ie weer!

Liefs Jolien