3 maanden in Ecuador - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu 3 maanden in Ecuador - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu

3 maanden in Ecuador

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

06 December 2016 | Ecuador, Guayaquil

Hoi allemaal,

De eerste drie maanden zijn alweer voorbij wat betekent dat ik nu ongeveer al op 1/3 deel van mijn uitwisseling zit. Het gaat ontzettend snel allemaal maar als ik zo terugkijk is er ook van alles gebeurd.

Afgelopen week zat vrij vol wat heel leuk maar ook vrij vermoeiend was.

Maandag had ik eerst gewoon school en 's avonds bij een eettentje gegeten met de oudste zus en mijn gastmoeder.
Dinsdag moesten mijn gastzussen naar de tandarts voor hun beugels. Ik ging met Maru naar de tandarts en later kwam de rest van de familie. Uiteindelijk heb ik daar zo'n 3 uur gezeten en gewacht omdat het allemaal niet zo vlot liep en daarna zijn we eindelijk gaan eten.
Op woensdag moest Maru naar de kerkgroep omdat het zaterdag de laatste keer zou zijn dat ze haar vrijwilligerswerk had. Die dag zouden ze afsluiten met cadeautjes voor de kinderen dus die hebben we op woensdag ingepakt. Daarna zijn we naar een mall gegaan om haar telefoon te laten repareren.
Donderdag ben ik na school mee naar Yana's (meisje uit België) huis geweest zodat we samen naar de mall konden gaan want we hadden een meeting met onze vrijwilligster. Daar hebben we een uurtje samen met Margret uit Duitsland mee gepraat en de rest van de tijd hebben we een beetje door de mall gewandeld.
Vrijdag had ik na school gelukkig niets en kon ik uitrusten want ik was vrij moe. 's Avonds was de verjaardag van de beste vriendin van Maru dus daar ben ik met mijn beide gastzussen heengeweest.

Op zaterdag hadden we 's middags ook een verjaardag maar deze keer was het een soort kinderfeestje. Het neefje werd 4 jaar dus ze hadden een soort kinderfeestlocatie gehuurd waar entertainers, speelgoedtoestellen en eten was. Het was wel apart om mee te maken aangezien ze toch wel andere gewoontes hebben met verjaardagen hier. Na de verjaardag hadden we ergens pizza gegeten en de rest van de avond heb ik met Estefania series gekeken.

Op zondag hadden we eindelijk de kerstboom opgezet en de rest van het huis een beetje versierd. Het is toch wel gek om in dit weer in de kerstsfeer te komen maar het heeft wel iets. 's Avonds hebben we in de mall gegeten en toen was het weekend weer voorbij.

Ik heb het dus nog steeds naar m'n zin hier!

Liefs Jolien


  • 06 December 2016 - 17:25

    Frank:

    Hallo Jolien,

    Weer leuk om te lezen.
    Hoe is het weer ik heb er eigenlijk nog niet veel over gehoord. Is het warm, benauwd?
    Hoe laat is het licht, hoe laat is het donker.
    Valt er veel regen. Is er verschil tussen lente en zomer?

    Wellicht iets voor je volgende blog en anders lees ik het wel.

    Liefs,

    Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 15 Jan. 2016
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 21289

Voorgaande reizen:

02 September 2016 - 21 Juni 2017

Uitwisseling Ecuador

Landen bezocht: