Een nieuw gastgezin - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu Een nieuw gastgezin - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu

Een nieuw gastgezin

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

26 Oktober 2016 | Ecuador, Guayaquil

School begint al vrij normaal te worden. Elke dag ontzettend vroeg op en met de schoolbus naar school. Iedereen is nog steeds heel aardig en behulpzaam dus dat is heel fijn. Wel is zo'n dag ontzettend vermoeiend ook al doe je niet veel. Het is echt proberen wakker te blijven tijdens de lessen in het Spaans omdat je er niets van begrijpt en het zo vroeg is. Om kwart voor 3 is de schooldag weer afgelopen en rond half 4 word ik thuis afgezet. Hier lunch ik en probeer ik nog iets nuttigs te doen.

In de pauzes zit ik meestal met een groepje meisjes uit mijn klas maar vorige week dinsdag alweer zat ik met een klasgenootje en een vriendin van haar. We kwamen weer op het onderwerp dat ik van gastgezin zou wisselen en toen zei die vriendin dat haar familie dat misschien wel zou willen. Ze had het die dag meteen besproken thuis en ze hadden AFS die avond ook gemaild. Mijn vrijwilliger vroeg of ik zaterdag mee wilde naar het huisbezoek dus zaterdag heb ik het gezin ontmoet en kreeg ik te horen dat ik dinsdag zou veranderen. Superfijn dat het dus allemaal gelukt was!

Mijn nieuwe gastgezin bestaat uit een vader, moeder, 2 dochters en een hond. Een is 20 en studeert toerisme en de andere is 15 en zit dus bij mij op school. Ze wonen in een beveiligde wijk en het huis is ook groter en schoner.

Momenteel zit ik in de auto op weg naar het nieuwe gezin. Het voelt vreemd maar toch goed. Ook al waren er veel problemen in mijn laatste gezin, ze hadden wel hun huis voor me opengesteld en me tot het einde met liefde behandeld. Het was ook zeker een ervaring om hun manier van leven te beleven en te zien dat het allemaal niet even makkelijk was. Toch ben ik wel blij dat ik nu naar een wat betere situatie kan. Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal zal zijn en ik hoop dat het deze keer allemaal goed gaat!

Nu weer een dag later zit ik op school. Ze hadden me heel lief ontvangen en ik heb vooral de hele avond met de zussen gepraat. De ouders zijn ook aardig maar ze spreken geen Engels dus daar heb ik nog niet echt veel mee gesproken. Tot nu toe is het allemaal heel goed dus ik hoop dat het zo blijft!

Liefs Jolien


  • 26 Oktober 2016 - 19:16

    Pleunie:

    Goed dat de ouders geen Engels praten haha. Wanneer kun je weer skypen?

  • 26 Oktober 2016 - 21:02

    Wilma:

    Ha Jolien,
    Zo gebeurt er veel in korte tijd. Hopelijk voel je je snel 'thuis' bij je nieuwe gastgezin.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 15 Jan. 2016
Verslag gelezen: 639
Totaal aantal bezoekers 21295

Voorgaande reizen:

02 September 2016 - 21 Juni 2017

Uitwisseling Ecuador

Landen bezocht: