Eerste week school en mijn verjaardag - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu Eerste week school en mijn verjaardag - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu

Eerste week school en mijn verjaardag

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

18 Oktober 2016 | Ecuador, Guayaquil

Hoihoi daar ben ik weer!

De eerste week school heb ik overleefd en al met al is hij me wel bevallen! Het enige nadeel is dat het toch wel erg vroeg is en de dagen zijn toch wel lang. Zo probeer ik iedere avond vroeg te gaan slapen aangezien ik rond 5 uur op moet staan de volgende dag maar dat lukt vrijwel nooit. Dus met 5/6 uur slaap sta ik de volgende dag vrolijk op en ga ik naar school. Daar heb ik dan 8 lesuren en rond 15:00 mag ik weer naar huis.
Afgelopen week heb ik na school niet meer echt iets gedaan omdat ik meestal wel moe was. Ik heb alleen de nodige dingen gedaan zoals mijn huiswerk en mijn was.
Voor het weekend had ik verder niets gepland staan dus dat zag er een beetje saai uit maar dat viel achteraf wel mee! Zo zag mijn gastvader dat we zaterdag de hele dag niks hadden gedaan dus gingen we met z'n vieren (Gastvader, gastmoeder en gastzus) naar de mall om wat boodschappen te doen. Dat was bijzonder genoeg heel leuk en daarna zijn Cristina, mijn gastmoeder en ik nog een stukje gebak gaan eten wat heel gezellig was. 's Avonds nam Cristina me mee naar een vriendin van haar waar zij een klein feestje gaf. Hier heb ik weer wat nieuwe mensen ontmoet dus dat was wel gezellig!
Zondag was niet zo'n actieve dag maar dat was niet zo erg aangezien er weer een vermoeiende week voor de deur stond.

Maandag was het 17 oktober, oftewel mijn verjaardag. Gelukkig was iedereen ervan op de hoogte hier anders was het wel genant geweest. Toen ik wakker werd heb ik de lieve felicitaties uit Nederland gekregen en ook van mijn gastfamilie, daarna was het weer tijd om naar school te gaan. Aangezien verjaardagen hier wat belangrijker zijn dan in Nederland werd ik blij verrast door mijn klas. Een paar meisjes hadden namelijk een cadeautje voor me en een ander meisje had twee gebakjes bij, superlief! In de klas hadden ze voor me gezongen (dan niet zoals in Nederland dat eigenlijk alleen de leraar/lerares zingt maar iedereen deed vrolijk mee) en feliciteerde iedereen me. Verder was de schooldag gewoon zoals de andere dagen. Toen ik thuiskwam had mijn gastfamilie een taart gekocht en hadden zij ook nog gezongen.  Uiteindelijk gaat het toch wel een stuk anders dan in Nederland maar leuk om dat hier mee te maken! Het was ook heel fijn en leuk om iedereen in Nederland weer te spreken en ook werd ik blij verrast door een cadeautje van papa en mama uit Nederland.

Komende week zal weer uit school bestaan en voor het weekend ga ik proberen om wat met de meisjes uit mijn klas te doen. Misschien dat een meisje uit IJsland die in Machala zit voor een weekend naar Guayaquil komt met haar gastgezin dus dat zou ook superleuk zijn. Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Jolien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 15 Jan. 2016
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 21305

Voorgaande reizen:

02 September 2016 - 21 Juni 2017

Uitwisseling Ecuador

Landen bezocht: