1 maand in Ecuador - Reisverslag uit Playas, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu 1 maand in Ecuador - Reisverslag uit Playas, Ecuador van Jolien Schaeffers - WaarBenJij.nu

1 maand in Ecuador

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

04 Oktober 2016 | Ecuador, Playas

Holaaa,

Alweer een maand in hier dus dat betekent dat ik over een week naar school kan, eindelijk!

Sinds ik terug ben gekomen uit Machala heb ik doordeweeks in het algemeen niet zoveel actieve dingen gedaan maar toch was het een aparte week. Naast een beetje niks doen al die tijd heb ik namelijk veel nagedacht en uiteindelijk toch besloten dat ik van gastgezin wil veranderen. De situatie waarin ik nu leef is namelijk niet iets waarin ik de rest van het jaar wil en kan leven. Het is zoals jullie al wisten vies en onhygiënisch maar ook klikt het niet even goed met iedereen in het gezin. Er zijn nog meer redenen maar die zet ik liever niet op mijn blog.

Nadat ik de mail had verstuurd voelde ik me toch wel schuldig aangezien ze je waarschijnlijk toch wel een beetje kwetst als je aangeeft dat je niet meer bij ze wil wonen. Maar mijn schuldgevoel verdween alweer snel want opeens had ik een verrassend gesprek met mijn gastzus dat het voor hen financieel ook niet mogelijk was om echt fatsoenlijk voor mij te kunnen zorgen. Zij kwamen dus eigenlijk ook met het voorstel dat ik beter kon veranderen van gezin. Toen heb ik haar ook verteld dat ik er hetzelfde over dacht dus de organisatie is momenteel aan het zoeken voor een nieuw gezin.

Tussendoor al dit gedenk en gepraat heb ik nog wel wat leuks gedaan. Een jongen die bevriend was met de uitwisselingsstudenten van vorige jaren heeft me namelijk meegenomen naar een plek in Guayaquil, de Malecon, wat ontzettend mooi was. Het was eigenlijk een weg naast de rivier en op het einde kon je dan naar boven gaan om van het uitzicht te genieten. Na ongeveer 500 treden te hebben beklommen waren we er dan en het was wel mooi om te zien want je kon over heel Guayaquil uitkijken (foto's staan erbij). Daarna heb ik daar nog iets typisch Ecuadoriaans geproefd wat me wel beviel en toen zijn we weer gegaan.

Vrijdag kon ik mijn rugzak weer inpakken want we gingen naar het strand voor de 2e oriëntatie van AFS. We sliepen in een hotel dus dat was wel lekker. Het was heel gezellig om de anderen weer te zien want we zaten met 4 steden bij elkaar. De andere helft van de studenten hadden namelijk ergens anders hun oriëntatie.

Vrijdag kwamen we laat aan dus na het eten hebben we gezwommen en allemaal even bijgepraat over hoe het met iedereen was.
Zaterdag was de informatieve dag maar dat viel wel mee gelukkig. 's Middags konden we nog naar het strand en 's avonds hebben we met z'n allen gewoon buiten gezeten bij het hotel.
Zondag zijn we na een uurtje informatie 'downtown' geweest maar dat was iets anders dan verwacht. Het waren namelijk alleen maar wat souvenirwinkeltjes maar we hebben ons wel vermaakt. Na de lunch zijn we weer naar het strand geweest en ook 's avonds zijn we weer teruggekomen om daar een kampvuur te maken.
Maandagochtend zijn we weer teruggereden naar Guayaquil. Ondanks dat we niet heel actief waren ben ik toch wel moe dus vandaag  is weer een rustdag.

Deze week is er vakantie in de kustregio dus we gaan dit weekend met het gezin naar het strand dus dat wordt waarschijnlijk wel leuk! Verder staat er nog niets op de planning voor deze week dus ik zie wel of ik nog iets ga doen.

Tot het volgende bericht!

Liefs Jolien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Actief sinds 15 Jan. 2016
Verslag gelezen: 466
Totaal aantal bezoekers 21306

Voorgaande reizen:

02 September 2016 - 21 Juni 2017

Uitwisseling Ecuador

Landen bezocht: